9 Aralık 2010 Perşembe

BÖĞÜRTLEN REÇELLİ TURTA

Tarif aslında Hünerli bayanlar bloguna ait.Aama ben bazı değişiklikler yaptım.İlk denememde margarin tadı çok belli olduğu için becel kullandım.Ama bu seferde asıl tarifteki un az geldi:) Neyse en sonunda Gamzemle yeni bir tarif çıkardık ortaya.Bu turtayı ben erik marmelatı ile yaptım eşim çok tatl olduğunu söyledi ama bence güzeldi.En son denememizde ahududu reçeli kullandım.Eşim en çok onu beğendi,ekşi olduğu için daha güzel olduğunu söyledi.



Malzemeler:
250 gr becel
4 ,5 su bardağı un
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı (üzeri için)
1 kavanoz böğürtlen reçeli

Yapılışı

Hamur malzemelerini karıştırarak sert bir hamur elde edelim.30 dakika buzdolabında dinlendirelim.Hamurdan portakal büyüklüğünde bir parça ayırıp merdane ile açalım.Yağlanmış borcama ya da minik tart kalıplarına yayıp üzerine reçeli yayalım.Ayırdığımız hmurdan isterseniz yuvarlayarak isterseniz açıp şeritler keserek turtanın üzerine kafes şeklinde dizin.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişirin.
Dilerseniz fırından çıktıktan sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder